torsdag 13 september 2012

Vi trampar på

Vi trampar på till den lilla byskolan dom dagar som vi kan. Han på sin lilla cykel och jag till fots. Ännu med en fast hand om stödpinnen. Vi möter grannskapets alla katter, rättar till glasögonen som alltid hamnar på sniskan, hoppas på att få se ekorren, väjer för väldigt mycket hästbajs, undersöker noga det som blivit överkört under natten, och pratar om precis allt och ingenting. Jag tvingas lova att för alltid hålla i, om det är så att han aldrig någonsin lär sig att cykla riktigt säkert på två hjul.


7 kommentarer:

  1. Hej Kattis. Vad har du för mailadress?

    SvaraRadera
  2. Kattis: om du skrev en bok om dina tankar, då skulle jag köpa den och ha den nära tillhands.
    Kanske på hyllan närmast soffan.

    SvaraRadera
  3. Så fint du har fångat landskapet....!

    SvaraRadera
  4. Skulle också köpa den boken!

    SvaraRadera
  5. Jättekul att du får så positiva omdömen om bloggen! Själv MÅSTE jag bara följa den eftersom jag vill se vad som händer i er vardag, du är fortfarande min bästa (fd) granne! Dessutom är bloggen väldigt välskriven och underhållande :)

    //Anne

    SvaraRadera